Erschens, R., Schröpel, C., Herrmann-Werner, A., Junne, F., Listunova, L., Heinzmann, A., Keis, O., Schüttpelz-Brauns, K., Kunz, K., Zipfel, S., & Festl-Wietek, T. (2024). The mediating role of self-efficacy in the relationship between past professional training and burnout resilience in medical education: a multicentre cross-sectional study. BMC Medical Education, 24, 875. DOI: doi.org/10.1186/s12909-024-05854-9
Hirsch, J., Bäcker, V., & Schüttpelz-Brauns, K. (2024). Gründe für die fachärztliche Weiterbildung in chirurgischen Fächern in Abhängigkeit des Geschlechts – ein Scoping Review / Reasons for specialist training in surgical subjects as a function of gender - a scoping review. Das Gesundheitswesen, ahead of print: DOI: 10.1055/a-2390-2343
Homberg, A., & Hirsch, J. (2024) Qualitativ, qualitativer, am qualitativsten – Kontrastierung von drei Methoden der empirischen Sozialforschung. Empirische Evaluationsmethoden, 26, 21-43.
Homberg, A., Hirt, J., Häder M., & Niederberger, M. (2024) Kann Delphi nur Zukunftsforschung? – Ein Blick in die Gesundheitswissenschaften. Zeitschrift für Zukunftsforschung. 12(1). www.zeitschrift-zukunftsforschung.de/zukunftsforschung/article/view/7/7
Homberg, A., Narciß, E., Obertacke, U., & Schüttpelz-Brauns, K. (2024) Surgical experiences of final-year undergraduates and the impact on their career aspiration stratified by sex/gender. GMS Journal for Medical Education. 41(3), Doc28. DOI: 10.3205/zma001683, URN: urn:nbn:de:0183-zma0016833
Niederberger, M., Schifano, J., Deckert, S., Hirt, J., Homberg, A., Köberich, S., Kuhn, R., Rommel, A., Sonnberger, M., & DeWiss- Netzwerk. (2024) Delphi studies in social and health sciences –recommendations for an interdisciplinary standardized reporting (DELPHISTAR). Results of a Delphi study. PLoS One. 2024;19(8):e0304651. doi: 10.1371/journal.pone.0304651
Schröpel C., Festl-Wietek, T., Herrmann-Werner, A., Wittenberg, T., Schüttpelz-Brauns, K., Heinzmann, A., Keis, O., Listuna, L., Kunz, K., Böckers, T., Herpertz, S. C., Zipfel, S., & Erschens, R. (2024) How professional and academic pre-qualifications relate to success in medical education: Results of a multicentre study in Germany. PLOS ONE, 19(3), e0296982. DOI: doi.org/10.1371/journal.pone.0296982
Schüttpelz-Brauns, K., Hirsch, J., & Homberg, A. (2024) Auf der Suche nach Kategorien – ein Fall für zwei? Empirische Evaluationsmethoden, 26, 7-20.
Schüttpelz-Brauns, K., Homberg, A., Giesler, M., Schneider, A., Gadewoltz, P., Boeker, M., Möltner, A., & Matthes, J. (2024). Recommendations for reviewing manuscripts of the article types “project report” and “how to” for the GMS Journal for Medical Education. GMS Journal for Medical Education, 41(4), Doc36. DOI: https://dx.doi.org/10.3205/zma001691